Έρευνα: Πόσες ώρες ύπνου χρειαζόμαστε σε κάθε ηλικία

υπνος1

Ο ύπνος αδιαμφισβήτητα είναι εξίσου απαραίτητος για τον οργανισμό μας όσο και το οξυγόνο, το νερό και το φαγητό. Ανάλογα την ηλικία που διανύει κανείς χρειάζεται και περισσότερες ή λιγότερες ώρες ύπνου προκειμένου να είναι υγιείς και γεμάτος ενέργεια.

Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου (NSF) των ΗΠΑ ανέθεσε σε ομάδα 18 ειδικών στον ύπνο, την ανατομία, την φυσιολογία, την παιδιατρική, τη νευρολογία, την γεροντολογία και τη γυναικολογία να διερευνήσουν το θέμα.

Η ομάδα χρειάσθηκε δύο χρόνια προκειμένου να δημιουργήσει τις πιο ενημερωμένες οδηγίες που έχουν εκδοθεί ποτέ για την διάρκεια του ύπνου, καθώς έπρεπε να αναλύσει συνδυαστικά 312 κλινικές μελέτες που διεξήχθησαν την τελευταία δεκαετία (2004-2014) και αφορούσαν τον ύπνο και τις επιδράσεις του στην υγεία.

υπνος

Σύμφωνα λοιπόν με τις συστάσεις αυτές, που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Sleep Health», οι ανάγκες σε ύπνο ανά ηλικία διαμορφώνονται ως εξής:

Νεογέννητα (έως 3 μηνών): Χρειάζονται 14 έως 17 ώρες ύπνο την ημέρα

Βρέφη (4-11 μηνών): Χρειάζονται 12 έως 15 ώρες ύπνο την ημέρα

Νήπια (1-2 ετών): Χρειάζονται 11 έως 14 ώρες ύπνο την ημέρα

Παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών): Χρειάζονται 10 έως 13 ώρες ύπνο την ημέρα

Παιδιά σχολικής ηλικίας (6-13 ετών): Χρειάζονται 9 έως 11 ώρες ύπνο την ημέρα

Έφηβοι (14-17 ετών): Χρειάζονται 8 έως 10 ώρες ύπνο την ημέρα

Νεαροί ενήλικες (18-25 ετών): Χρειάζονται 7 έως 9 ώρες ύπνο την ημέρα

Ενήλικες (26-64 ετών): Χρειάζονται 7 έως 9 ώρες ύπνο την ημέρα

Ηλικιωμένοι (άνω των 65 ετών): Χρειάζονται 7 έως 8 ώρες ύπνο την ημέρα

Οι συστάσεις αυτές διαφέρουν από εκείνες άλλων οργανισμών, όπως τα Εθνικά Ιδρύματα Υγείας (ΝΙΗ) των ΗΠΑ που συνιστούν 16-18 ώρες ύπνο για τα νεογέννητα, 10-12 ώρες για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, 10 ώρες για τα παιδιά σχολικής ηλικίας, 9-10 ώρες για τους εφήβους και για όλους τους ενήλικες 7-8 ώρες.

«Ο πολύς και ο λιγοστός ύπνος έχουν συσχετισθεί με πλήθος προβλημάτων υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, πιθανώς ο καρκίνος και η διαταραγμένη ψυχική ευεξία, καθώς και με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου», δήλωσε η δρ Λωρήν Χέιλ, αναπληρώτρια καθηγήτρια Προληπτικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο StonyBrook και μέλος της επιστημονικής ομάδας.

RoadStory.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.