Επιτέλους, σύνδεση των ελληνικών νησιών με υδατοδρόμια!

Στην τελική ευθεία για αδειοδότηση των υδατοδρομίων και ένα βήμα πριν την θαλάσσια διασύνδεση των απομακρυσμένων νησιών, προχωρούν  ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιχάλης Βαρβιτσιώτης και ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος.

udroplana

Συγκεκριμένα, σε μια προσπάθεια να υπάρξει καλύτερη συγκοινωνιακή θαλάσσια διασύνδεση των απομακρυσμένων νησιών, αλλά ταυτόχρονα να δοθούν ευκαιρίες ανάπτυξης στα λιμάνια της χώρας, αλλά και σε παραμεθόριες περιοχές, από κοινού ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος, προχωρούν στην υλοποίηση του πλάνου, για τη λειτουργία υδατοδρομίων και τη χρήση υδροπλάνων σε όλη τη χώρα.

Ειδικότερα ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρει ότι «Η υλοποίηση των υδατοδρομίων και ο ερχομός των υδροπλάνων δημιουργεί μία νέα αγορά για τον τουρισμό, τις μεταφορές και την πολιτική της «Νησιωτικότητας»». Αναφέρει επίσης ότι «τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς, τόσο για τους κατοίκους των νησιών όσο και τους τουρίστες».

«Η λειτουργία των υδατοδρομίων, ένα αίτημα που υλοποιείται έπειτα από τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών, και Δικτύων με συναρμόδια υπουργεία, αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας, και θα εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα και τα νησιά μας, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά, οι προοπτικές ανάπτυξης τεράστιες και η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων», τόνισε το πρωί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαδόπουλος.

Η πρώτη νομοθετική παρέμβαση για τα υδατοδρόμια έλαβε χώρα το 2005, όταν ψηφίστηκε ο νόμος 3333 και εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση 6814/05. Τότε είχαν αδειοδοτηθεί 15 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και είχε ξεκινήσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας των υδροπλάνων στο Ιόνιο. Παρόλα αυτά, το 2008 οι εταιρείες των υδροπλάνων σταματούν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα, επικαλούμενες τον εξής κυρίως λόγο: το νομοθετικό πλαίσιο εκείνη την περίοδο δημιουργούσε περιορισμούς και προβλήματα στο πτητικό έργο και στην ανάπτυξη των εταιρειών, αλλά και κυρίως το γεγονός ότι δεν είχε δοθεί μια άδεια για υδατοδρόμιο στην περιφέρεια της Αττικής, προκειμένου να υπάρχει η σύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα.

Έπειτα από ενέργειες των συναρμόδιων υπουργείων – Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου – το νέο επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων έχει ήδη ολοκληρωθεί με τον νέο νόμο 4146 ο οποίος ψηφίσθηκε τον Απρίλιο του 2013 από τη Βουλή.

 

Νησιά που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια

Σήμερα πολλοί οργανισμοί λιμένος και λιμενικά ταμεία έχουν ζητήσει αδειοδότηση για τη λειτουργία υδατοδρομίων. Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έχει ζητήσει ήδη την αδειοδότηση τεσσάρων υδατοδρομίων τα οποία αφορούν την Κέρκυρα, τους Παξούς, την Ερείκουσα και τους Οθωνούς. Επίσης άδεια για υδατοδρόμιο έχουν ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σκύρου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου. Επίσης σε εξέλιξη είναι συζητήσεις για τη λειτουργία υδατοδρομίων και σε άλλα δημοτικά λιμενικά ταμεία και οργανισμούς λιμένων. Σημειώνεται ότι, όταν ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων, οι οργανισμοί λιμένος θα μπορούν να προχωρήσουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την παραχώρηση μισθώματος της χρήσης τους έπειτα από διαγωνισμό σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει την ανάλογη εμπειρία και γνώση

Τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία όπως η Ελλάδα καθώς λόγω της ευελιξίας τους μπορούν να πραγματοποιήσουν τακτικές και έκτακτες πτήσεις, περιηγητικές, νοσοκομειακές, πτήσεις έρευνας και διάσωσης αλλά και πτήσεις πυρόσβεσης. Επίσης φορείς του τουρισμού δηλώνουν ότι η ανάπτυξη των υδροπλάνων στην Ελλάδα θα συμβάλει στο συγκοινωνιακό έργο μικρών νησιών, ενώ θα εξυπηρετήσει και μεγάλο αριθμό τουριστών που επιθυμούν, πέρα από εναέριες περιηγήσεις, να επισκεφθούν μικρά νησιά που αυτήν τη στιγμή έχουν δύσκολη θαλάσσια διασύνδεση.

Σίγουρα η λειτουργία των υδατοδρομίων μόνο οφέλη θα επιφέρει στα Ελληνικά νησιά και ευχόμαστε να λειτουργήσουν το συντομότερο δυνατό!!

 

Φαίη Κεφαλά

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.