ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΥΛΑ


Notice: Undefined variable: counter in /var/www/vhosts/roadstory.gr/httpdocs/wp-content/themes/advanced-newspaper/inc/theme-gallery.php on line 43

null

Του Άρη Πετρουλάκη

Το θέμα της Κικής Δημουλά και η αποστροφή του λόγου της για τους μετανάστες είναι μια ένδειξη του επιπέδου στο οποίο έχει πέσει ο δημόσιος διάλογος.Το θέμα ξεκίνησε από την «Εφημερίδα των Συντακτών» όπου η κ. Άννα Δαμιανίδη καλύπτοντας μια κυριακάτικη συγκέντρωση κατοίκων της Κυψέλης απομόνωσε φράσεις από το σύνολο του λόγου της Κικής Δημουλά όπως «οι μετανάστες έχουν καταλάβει τα παγκάκια» ή «οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί». Πράγματι εάν από το σύνολο του λόγου της ακούσει κανείς μόνο αυτές τις φράσεις αυτόματα οι συνειρμοί που ακολουθούν καταδικάζουν την ποιήτρια για ρατσισμό και ξενοφοβία. Αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς πως πλέον η εγκληματικότητα στην Κυψέλη έχει το τελευταίο διάστημα μειωθεί σημαντικά εγείρεται και η απορία γιατί επέλεξε αυτή τη χρονική στιγμή για να τοποθετηθεί τόσο απαξιωτικά για τους μετανάστες . Δε θα σταθώ στην κριτική που της έγινε – την οποία φυσικά καταδικάζω- ούτε για ποιο λόγο το θέμα πήρε τέτοιες εκρηκτικές διαστάσεις. Προσυπογράφω το άρθρο του Σ. Τσαγκαρουσιάνου το οποίο και αναδημοσίευσε το roadstory.gr .

Θέλω όμως να σταθώ στο εξής. Αφού διαδόθηκε η είδηση και πολλοί άθελά τους (;) εξέλαβαν ως ρατσιστικό το μήνυμά της αναμοχλεύθηκε μια ιστορία τελείως διαφορετικής υφής που αφορούσε το κ. Νίκο Κούνδουρο. Ο κ. Κούνδουρος ήταν φορέας φιλό-μεταναστευτικών απόψεων υποστηρίζοντας πως «όλοι είμαστε παιδιά της ίδιας γης» συνεπώς και ως κάτοικος Κυψέλης άρα βιώνοντας το πρόβλημα της εγκληματικότητας στη ρίζα του, είχε μια παραπάνω αξία να τους υπερασπίζεται. Αφού όμως έπεσε θύμα βάρβαρης ληστείας από 4 μετανάστες υποστήριξε πως είδε «το φως το αληθινό» και εν μια νυκτί οι θέσεις τού μετατράπηκαν σε σφόδρα ξενοφοβικές. Ο σκηνοθέτης με το αριστερό παρελθόν, καθώς στα νιάτα του είχε ενταχθεί στο ΕΑΜ υποστήριξε θέσεις όπως «Είχα μια ανόητη ευαισθησία για την εισβολή των ξένων στην Ελλάδα». Έκρινε πως «από τη στιγμή που του όρμησαν τέσσερις βάρβαροι που βρομούσαν είδα το φως το αληθινό» ενώ δε διστάσε να γίνει και πιο δυναμικός λέγοντας «δεν είναι σωστό ως κοινωνική συμπεριφορά η Ελλάδα να ανοίγει τις πόρτες της σα τη πουτάνα που ανοίγει τα πόδια της» και πολλά άλλα.

Θα περίμενε κανείς πως ένας άνθρωπος που έχει βιώσει τη δίωξη και το περιθώριο θα είχε μεγαλύτερο ιδεολογικό βάθος και πως θα μπορούσε να κάνει τον διαχωρισμό τεσσάρων βαρβάρων με το σύνολο του μεταναστευτικού προβλήματος και κυρίως πως θα το διπλοσκεφτόταν πριν δημοσιοποιήσει τέτοιας ακρότητας απόψεις, καθώς επηρεάζει σαφώς ένα κομμάτι του κόσμου όπως άλλωστε όλοι οι μεγάλου βεληνεκούς πνευματικοί άνθρωποι. Πρώτος και καλύτερος έσπευσε ο Άδωνις Γεωργιάδης ο οποίος ταύτισε το σύνολο των «θολοκουλτουριάριδων» όπως τους χαρακτήρισε που δεν έκριναν τον Κούνδουρο αλλά κατασπάραξαν τη Δημουλά. Ορθή ή επισήμανση αν και είπε τη μισή αλήθεια. Η κριτική στη Δημουλά δεν βασίστηκε στο σύνολο του λόγου της ούτε πολλοί από τους επικριτές της άσκησαν κριτική επί του συνόλου. Η κριτική βασίστηκε στην αποσπασματική αποστροφή που δημοσίευσε η εφημερίδα αντί του συνόλου των λεγομένων. Καθώς ο συγκεκριμένος βουλευτής έχει καθημερινό δημόσιο βήμα που του χαρίζει σημαντική απήχηση (αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τον επιλέξαμε για συνέντευξη) κρίνεται μεγάλο πταίσμα να καρπωθεί την -αποσπασματική τονίζω- κριτική για να την εντάξει στο αντιμεταναστευτικό οπλοστάσιο των επιχειρημάτων του.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.