«Ναι» στην Παράκτια Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης

Ανοίγει ο δρόμος για την πιλοτική εφαρμογή της Παράκτιας Συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό κόλπο μετά την υπογραφή της προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. που συνυπέγραψε σήμερα Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014 ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

thalassia-sugkoinwnia

Μετά το πέρας της εκδήλωσης για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης -στην οποία παρέστησαν και συνυπέγραψαν ο Πρόεδρος της Εγνατία Οδού Α.Ε Παρασκευάς Σαββαϊδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής και οι Δήμαρχοι Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης και Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής- ο Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε: «Πιστέψαμε στο όραμα της παράκτιας αστικής συγκοινωνίας. Πήραμε, λοιπόν, πρωτοβουλία ως Δήμος Θεσσαλονίκης και κατόπιν των επαφών μας με την Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης οργανώθηκε και ξεκίνησε η διαδημοτική συνεργασία των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού. Μετά από πολλές δυσκολίες λόγω πολυπλοκότητας της νομοθεσίας και βραδύτητας της γραφειοκρατίας φτάσαμε σήμερα να υπογράψουμε αυτή την προγραμματική σύμβαση που πιστεύουμε και ευχόμαστε ότι θα προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό. Το σημαντικότερο είναι ότι η σημερινή συμφωνία αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα διαδημοτικής και διαβαθμιδικής συνεργασίας που δείχνει πόσο μπορεί να επωφεληθεί η Θεσσαλονίκη από την καλή συνεργασία Δήμων και Περιφέρειας σε ζητήματα όπως για παράδειγμα το Τραμ, τα απορρίμματα, το κυκλοφοριακό κλπ».

Την ευθύνη της μελετητικής ωρίμανσης και δημοπράτησης του έργου ανέλαβε κατόπιν αιτήματος των φορέων που έχουν την κυριότητα του έργου «Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης», δηλαδή των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 € για το έργο, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ), η οποία εγκρίθηκε με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2015 και περιλαμβάνει, σε πρώτη φάση, τις απαραίτητες μελέτες και υποστηρικτικές ενέργειες για την πλήρη μελετητική και διοικητική ωρίμανσή του.

Ο κύριος όγκος των μελετών προβλέπεται ότι θα διεξαχθεί με δύο διεθνείς διαγωνισμούς:

  • ο πρώτος περιλαμβάνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιτάσεων και τις απαιτούμενες Μελέτες Λιμενικών των Προβλητών – στάσεων και βρίσκεται σε στάδιο δημοσιοποίησης, και
  • ο δεύτερος περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες μελέτες των κτιριακών εγκαταστάσεων των στάσεων.

Παράλληλα, έχουν δρομολογηθεί οι απαραίτητες ενέργειες για την ωρίμανση της διοικητικής οργάνωσης του συστήματος της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.