Στη λεωφόρο των Όσκαρ – Επεισόδιο 1

Έντεκα εβδομάδες απομένουν για την 86η απονομή των βραβείων Όσκαρ, τη σημαντικότερη βράβευση στον κόσμο του κινηματογράφου. Σε αναμονή αυτής της γιορτής, θα κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στο θεσμό και θα ρίξουμε μία πρώτη ματιά στις ταινίες που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του κόσμου αλλά και της Ακαδημίας.

oscars

Αρχικά, μετά από μια γρήγορη επίσκεψη στα σάιτ στοιχημάτων, γίνεται εμφανές πως η μάχη των «μεγάλων» κατηγοριών θα δοθεί ανάμεσα σε δύο:

12 Years A Slave vs. Gravity
Το 12 Years A Slave, από τη μία, ακολουθεί πιστά τη συνταγή των περσινών φιναλίστ, αφού συνδυάζει στοιχεία του Django Unchained και του Lincoln και βασίζεται σε βιβλίο, όπως τα Silver Linings Playbook και Life Of Pi.
Το Gravity, από την άλλη, είναι πρωτότυπη ιστορία του σκηνοθέτη Alfonso Cuaron, με υψηλής τεχνολογίας οπτικά εφέ, και με δύο ογκόλιθους του Χόλυγουντ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

12-years-a-slave-poster

Λίγη Ιστορία
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία σύγκρουση ανάμεσα στο παλιό και στο νέο, στο ιστορικό και το πρωτοποριακό, το 2D και το 3D. Argo εναντίον Life Of Pi, The Artist εναντίον Hugo, The Hurt Locker εναντίον Avatar. Αλλά, ποιος κέρδισε σε όλες, ανεξαιρέτως τις χρονιές; Το παλιό και γνώριμο, βέβαια, αφού αν η επιτροπή των Όσκαρ είναι για κάτι γνωστή, αυτό είναι η συντηρητικότητά της. Ας μην ξεχνάμε ότι, ενώ η πρώτη έγχρωμη ταινία μεγάλης διάρκειας εμφανίστηκε το 1935, έπρεπε να περάσουν 4 χρόνια ώστε ο έρωτας της Σκάρλετ Ο’ Χάρα με τον Ρετ Μπάτλερ να κερδίσει όχι ένα, αλλά οκτώ αγαλματίδια για το Gone With The Wind.

Μπορεί το Gravity να κάνει τη διαφορά;
Αν δεν υπήρχε ανταγωνισμός, τότε αναμφίβολα ναι. Όταν, όμως, ο αντίπαλός σου είναι μία επίπονα ρεαλιστική ιστορία σκλαβιάς του 1850, δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς. Δυστυχώς, το μόνο που προσφέρει το Gravity, είναι επιβλητικά πλάνα του πλανήτη γη από το διάστημα και μιάμιση ώρα επιβίωσης και διαδοχικών – παραλίγο – πνιγμών της πρώην κατόχου Χρυσού Βατόμουρου και νυν κοσμοναύτη, Sandra Bullock. Θα είναι πραγματικά αδικία να έχασε το βραβείο καλύτερης ταινίας η Ζωή του Πι πέρυσι και να το κερδίσει το Gravity φέτος. Και οι γραμμές αυτές προέρχονται από έναν φαν της επιστημονικής φαντασίας και υπερμάχου της υπνηλίας που συνοδεύει τις ιστορικές ταινίες.

gravity-poster

Άλλες υποψήφιες για καλύτερη ταινία
Το American Hustle, επειδή έχει δημιουργηθεί πολύς ντόρος γύρω από το όνομά του τις τελευταίες εβδομάδες. (Σε εμάς έρχεται στις 9 Ιανουαρίου, οπότε και θα μπορέσω να εκφέρω σαφή άποψη)
Το Nebraska, του ελληνικής καταγωγής Alexander Payne, ένα μάθημα ζωής για κάθε οικογένεια. Ακολουθεί το νέο κύμα ρετρό που θέλει ταινίες υψηλού προφίλ να γυρίζονται σε ασπρόμαυρο φιλμ.
Το Her, με την πολλά υποσχόμενη υπόθεση που εξερευνά τον έρωτα μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.
Το The Wolf Of Wall Street, ικανό να προσφέρει στον Ντι Κάπριο το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του.
Το Saving Mr. Banks, με τον Tom Hanks στο ρόλο του Walt Disney.
Και αρκετές ακόμη, που υπάρχουν απλά για να πλαισιώσουν τις υπόλοιπες και να γεμίσει η κατηγορία.

Επιστρέφουμε παραμονή Πρωτοχρονιάς για να συζητήσουμε διεξοδικότερα την πιο πονεμένη κατηγορία από όλες. Τη σκηνοθεσία.

Δαμιανός Γκουζκούρης

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.