[ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ] Αλεξάνδρα Παλαιολόγου: Δεν είμαστε ψώνια για να κάνουμε τις δουλειές και να μη πληρωνόμαστε

Alexandra PalaiologouΌταν μιλάμε για την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Ρόλοι όπως η αρχοντική Μήνα στους δυο ξένους μέχρι πιο πρόσφατα στην πεθερά Lifting την καθιστούν από της πιο αναγνωρίσιμες ηθοποιούς της γενιάς της. Μάλιστα, η συμμετοχή της στις 7 θανάσιμες πεθερές παραδέχεται ότι έκανε τους δημιουργούς να τη δουν με άλλο μάτι! Μια γυναίκα που ξέρει καλά ποια είναι και με την ισχυρή δόση αυτοπεποίθησης που τη διακρίνει, δοκιμάζει διαφορετικά πράγματα, αφού θέλει να εξελίσσεται συνεχώς.

Η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου αυτό το διάστημα μοιράζει την εβδομάδα της μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αφού πρωταγωνιστεί στη θεατρική παράσταση «Σ΄αγαπάω, αλλά…» με τους Ιωσήφ Μαρινάκη, Αλέξανδρο Σταύρου και Μαριάννα Τουμασάτου, η οποία παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Αθηνά ενώ τα Παρασκευοσαββατοκύριακα δίνουν την ευκαιρία στο κοινό της Θεσσαλονίκης να τους απολαύσει στο θέατρο Αριστοτέλειον.

Ένα απόγευμα Κυριακής, λοιπόν, λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση τη συνάντησα στο φουαγιέ του θεάτρου και μου μίλησε με χαρακτηριστική ειλικρίνεια, ευγένεια και αληθινό χαμόγελο.

 

Αρχικά, θα ήθελα να μου μιλήσετε λίγο για την παράσταση.

Αν έπρεπε να χαρακτηρίσω το «Σ’ αγαπάω, αλλά…» με λίγες λέξεις, τότε θα έλεγα πως πρόκειται για μια διαδραστική κωμωδία σχέσεων.

Διαδραστική, επομένως όποιος έρχεται «κινδυνεύει» να πρωταγωνιστήσει κιόλας για λίγο. Πως σας φαίνεται αυτή η άμεση επαφή με το κοινό;

Μου αρέσει πολύ. Έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φυσικά, η επιτυχία εξαρτάται πάντα από το κοινό της κάθε παράστασης. Είναι θέμα καλής ή άτυχης στιγμής το αν θα πετύχουμε ζευγάρια που θα είναι ανοιχτά να μιλήσουν.

Είναι εύκολο να επιλέξετε το ζευγάρι που θα σας μιλήσει;

Όχι, τόσο, γιατί το μόνο που έχουμε μπροστά μας είναι φυσιογνωμίες και δεδομένης της πίεσης του χρόνου δεν μπορούμε να το αναλύουμε πολύ για να δούμε ποιος μας κάνει.

Θα μας συστήσετε τη Χριστιάνα, τη γυναίκα που υποδύεστε;

Πολύ ευχαρίστως. Η Χριστιάνα δεν είναι ο καλύτερος άνθρωπος που μπορεί να γνωρίσει κανείς. Ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που ακολούθησαν τον λεγόμενο και μέχρι πρότινος πολυδιαδεδομένο life style τρόπο ζωής. Έχει απαρνηθεί τη ζωή της στο Μενίδι και πλέον μένει με τον σύζυγό της τον Θάνο, που υποδύεται ο Ιωσήφ Μαρινάκης, στους Θρακομακεδόνες. Δεν θέλει καν να έχει σχέσεις με τους παιδικούς της φίλους, με τους οποίους τη συνδέει μια κουμπαριά, αλλά εκείνη και μόνο στο άκουσμα της λέξης κουμπάρα παθαίνει κάτι. Θεωρεί όνειδο για τη νέα της ζωή οτιδήποτε τη συνδέει με το παρελθόν της. Βέβαια, όλο αυτό στο τέλος έχει μια μεγάλη ανατροπή και τελικά τη βλέπουμε να αναθεωρεί πολλά πράγματα και να αποζητά τη συγχώρεση.

Μετά τους Βασιλιάδες, σας βλέπουμε να ερμηνεύετε και θεατρικά το ίδιο μοτίβο ρόλου.

Ναι, με τη διαφορά ότι η Τιτίκα είναι πολύ πιο αφελής και αθώα, τη διακρίνει μια παιδικότητα σε αντίθεση με τη Χριστιάνα που είναι μια πονηρή δικηγόρος που έχει την ίντριγκα μέσα της.

Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιο στοιχείο που εμπνέει τους σεναριογράφους και σας δίνουν τελευταία αυτό το στυλ ρόλων;

Κοίταξε να δεις, εμένα μέχρι τώρα μου δίνανε κυρίως δραματικούς ρόλους να παίξω. Η ανατροπή έγινε με την πεθερά lifting, που μάλλον αιφνιδίασε και δεν περίμεναν να με δουν σε ένα τέτοιο ρόλο. Ειλικρινά, εγώ χαίρομαι που με σκέφτηκαν τότε και τελικά έπαιξα αυτό το ρόλο. Από εκεί κι έπειτα λοιπόν, άρχισαν να έρχονται προτάσεις για να υποδυθώ τον τύπο της πιο ελαφριάς γυναίκας. Είναι αναλόγως τη στιγμή και πως θα σε τοποθετήσει στο μυαλό του ο δημιουργός.

Η Αλεξάνδρα τελικά τι προτιμά;

Εγώ θέλω ρόλους που να μην είμαι ίδια κάθε φορά να μπορώ να τσαλακώνομαι. Δεν μου αρέσουν οι στάμπες, ξέρεις, της μοιραίας γυναίκας κτλ. Μ’ αρέσει να είμαι ρολίστα να μπορώ να παίξω μια γκάμα ρόλων και να μη περιορίζομαι.

Δραστηριοποιείστε στο χώρο της υποκριτικής από το 1991, υπάρχει κάτι το οποίο θα θέλατε να κάνετε και δεν το έχετε καταφέρει ως τώρα;

Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν έχω κάνει και θα ήθελα να κάνω. Ουσιαστικά, όμως, αυτό που θέλω είναι να συνεργάζομαι με ανθρώπους που εκτιμώ, που μαζί τους θα μπορέσω να προχωρήσω ένα βήμα παρακάτω και να είμαι σε δουλειές που με εκφράζουν.

Περάσατε τα πολύ καλά χρόνια της τηλεόρασης. Έχοντας ζήσει τις καλές εποχές της ελληνικής τηλεόρασης πόσο εύκολο είναι να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα;

Θέλοντας και μη προσαρμόζεσαι, δεν μπορείς να παρελθοντολογείς. Πολύ καλώς που γίνανε οι παλιές ωραίες δουλειές, μακάρι να ξαναγίνουν, αλλά δεν μπορείς να μη βλέπεις τη σημερινή πραγματικότητα και να μένεις κολλημένος εκεί. Θέλω να πιστεύω ότι η ελληνική μυθοπλασία αν όχι άμεσα αλλά κάποια στιγμή θα ξαναρχίσει. Ίσως όχι με τον αριθμό παραγωγών του παρελθόντος, αλλά πιστεύω ότι θα επανέλθει. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τηλεόραση, δεν υπάρχει πρόγραμμα σε αυτή.

Πολλοί από τους συναδέλφους σας με παρόμοια πορεία τώρα είναι εκτός του χώρου. Εσείς μέχρι πρόσφατα δουλεύατε στην τηλεόραση, παρόλα αυτά δεν έχετε πληρωθεί από αυτό. Τι από τα δύο προτιμάτε;

Αυτή τη δουλειά αναμφισβήτητα την αγαπάμε πάρα πολύ, αλλά τίθεται στη μέση και το θέμα του βιοπορισμού. Δεν είμαστε ψώνια για να κάνουμε τις δουλειές και να μη πληρωνόμαστε. Ο καθένας οφείλει να αμείβεται από τη δουλειά που κάνει. Στο θέατρο μπορεί να κάνουμε μια δουλειά με ελάχιστα χρήματα αλλά το θέατρο ούτως ή άλλως δεν μπορεί να προσφέρει πολλά χρήματα. Παρόλα αυτά είναι ο πυρήνας της δουλειάς μας, οπότε σκέφτεσαι ότι το κάνεις λίγο και για την ψυχή σου. Δεν ισχύει το ίδιο και στην τηλεόραση.

Πιστεύετε ότι βοηθάει το γεγονός ότι όλος ο θίασος σας αποτελείται από αναγνωρίσιμους και αγαπητούς ηθοποιούς;

Υπάρχουν θίασοι με εξίσου γνωστά ονόματα που δεν καταφέρνουν να πάνε καλά. Αυτό είναι θέμα καλής στιγμής, χημείας. Είναι απαραίτητο να δέσει ο θίασος και φυσικά να είναι ένα έργο που θα αρέσει στο κοινό. Τα ονόματα δεν φέρνουν κόσμο στο θέατρο.

Επομένως, δεν θα είχατε πρόβλημα να είστε σε μια παράσταση που το casting των ηθοποιών θα ήταν μη αναγνωρίσιμο στο ευρύ κοινό;

Κανένα απολύτως. Μου αρέσει πολύ η ιδέα της συνεργασίας με νέα παιδιά. Είμαι υπέρ του να δίνονται ευκαιρίες στα νέα παιδιά, αλλά με αυτό τον τρόπο μπορούμε κι εμείς να τους αφουγκραστούμε. Έχουν ιδέες, φρέσκο μυαλό και διάθεση για δουλειά. Είναι πολύ ωραίο να δουλεύεις με νέα παιδιά. Δεν αποκλείεται μάλιστα οι επόμενες δουλειές μου να συμπεριλαμβάνουν νέες θεατρικές ομάδες, τις οποίες έχω δει, μου άρεσαν πολύ και θα με ενδιέφερε να συνεργαστώ μαζί τους.

Πιστεύετε ότι η προβολή της προσωπικής ζωής μπορεί να βοηθήσει κάποιον στο να υπάρχει και επαγγελματικά;

Σε καμία περίπτωση. Όσο λιγότερο φως μπαίνει στην προσωπική σου ζωή τόσο καλύτερα. Άλλωστε εγώ προσωπικά αυτά τα 21 χρόνια που είμαι στο χώρο δεν έδινα κάθε χρόνο λαβές για κουτσομπολιά. Σε μια συγκεκριμένη περίπτωση που έβλεπα κάθε εβδομάδα κάτι υπερβολικά εξώφυλλα, ερχόμουν σε δύσκολη θέση. Προσπαθείς όσο μπορείς να διαφυλάξεις την προσωπική σου ζωή αλλά δεν είναι πάντα εφικτό.

Η υπερβολική προβολή μπορεί να διαταράξει μια σχέση;

Αν η σχέση είναι συμπαγής δεν μπορεί να αποκτήσει ρωγμές από την έκθεση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Βέβαια, όχι ότι της κάνει καλό, αλλά αν είναι σταθερή δεν κινδυνεύει πραγματικά. Εξαρτάται πάντα από τους δύο συμβάλλοντες της σχέσης.

Κλείνοντας, υπάρχουν σχέδια για το μέλλον;

Υπάρχει μια προοπτική να πάμε την παράσταση στην Αυστραλία την περίοδο της άνοιξης. Εκτός από αυτό, έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για την επόμενη σεζόν αλλά ακόμη είναι πολύ νωρίς και τα πράγματα τόσο ρευστά που δεν είναι κάτι προς ανακοίνωση ακόμη.

Ζωή Καρασουλτάνη

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.