[ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ] Θεοχάρης Ιωαννίδης: Ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά από οικονομική ασφάλεια

Θα ξεκινήσω με τα ίδια ακριβώς λόγια που είπα και στον Θεοχάρη Ιωαννίδη, μόλις τον συνάντησα στο φουαγιέ του θεάτρου Αριστοτέλειον, όπου παρουσιάζονται οι «Μέρες Ραδιοφώνου».

theoxaris3

Πολλές φορές, λένε, πως όταν πρόκειται να παρακολουθήσεις μια θεατρική παράσταση, μια ταινία, όντας θετικά προϊδεασμένος, συνήθως το εκάστοτε θέαμα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σου! Η ομάδα του Roadstory.gr στην Αθήνα με τις αναλυτικές περιγραφές αλλά και το πλήρες φωτορεπορτάζ μου είχαν εξάψει το ενδιαφέρον για τις «Μέρες ραδιοφώνου». Αφού τις έχασα στο πρώτο τους ανέβασμα στη Θεσσαλονίκη, στο άκουσμα και μόνο ότι πρόκειται να βιώσουμε ξανά τις παλιές και κατά πολλούς καλές «Μέρες ραδιοφώνου» ενθουσιάστηκα και το συναίσθημα αυτό έγινε ακόμη εντονότερο όταν παρακολούθησα την παράσταση!

Έκπληξη αποτέλεσε και η σκηνική παρουσία του Θεοχάρη! Χωρίς να προσπαθεί να μιμηθεί τους εκφωνητές εκείνης της εποχής, άλλωστε αυτή ήταν εξ αρχής η οδηγία του Μάκη Δελαπόρτα, δίνει με το δικό του τρόπο το ύφος των εκφωνήσεων εκείνης της εποχής. Και το κάνει πολύ επιτυχημένα!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«Το κωμικό στοιχείο περιπλέκεται με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής που πραγματεύεται η παράσταση, δηλαδή τις δεκαετίες από το 1940 έως το 1980. Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν ήταν λίγα τα δυσάρεστα γεγονότα που συνέβησαν εκείνη την εποχή. Ο Μάκης αποφάσισε να δημιουργήσει ένα πολύ ενδιαφέρον πάντρεμα όλων αυτών και να το δείξει πίσω από τις φωνές των εκφωνητών, αλλά και μέσα από τα λόγια των τραγουδιών εκείνης της εποχής.

Εγώ προσωπικά νιώθω ότι πληρώνομαι για να κάνω μαθήματα ιστορίας στη συγκεκριμένη παράσταση και είμαι ευτυχής γι’ αυτό».

Η δική του σχέση με τα τραγούδια εκείνης της εποχής; Καμία! Έχοντας μεγαλώσει στο εξωτερικό, τα ελληνικά ακούσματα της οικογένειάς του περιστρέφονταν κυρίως γύρω από το Χατζιδάκι, το Θεοδωράκη κ.α. Με μια δόση συστολής και ειλικρίνειας παραδέχεται ότι όταν ανέλαβε το συγκεκριμένο ρόλο αισθανόταν λίγο «χαζός». Οι κατευθύνσεις του Μάκη Δελαπόρτα, αλλά και η δική του προσωπική έρευνα και προσπάθεια τον καθιστούν σήμερα άξιο να βρίσκεται επάνω στη σκηνή δίπλα στους υπόλοιπους συντελεστές.

Άνθρωπος που τον ιντριγκάρει το διαφορετικό, το απέδειξε και σε αυτή του την απόφαση, αφού, λόγω της απουσίας του στο Λονδίνο, δεν γνώριζε την ύπαρξη της συγκεκριμένης παράστασης, ούτε είχε δει το προηγούμενο ανέβασμά της. Όταν, όμως, έλαβε το τηλεφώνημα του Μάκη Δελαπόρτα, συναντήθηκαν δια ζώσης και διάβασε το κείμενο «χάθηκε», όπως λέει χαρακτηριστικά, δεν χρειάστηκε κάτι περισσότερο για να πει το ναι!

theoxaris

«Βρίσκομαι πάντα σε μέρη επειδή εκεί με οδηγεί την εκάστοτε χρονική στιγμή η ζωή μου.

Η περιοδεία με την Πάολα και το ροκ πρόγραμμα που κάναμε με την Ελισσάβετ Σπανού ήταν η πρώτη αφορμή για να επιστρέψω, η πρόταση του Μάκη για τις Μέρες Ραδιοφώνου και κάποια τηλεοπτικά που είναι υπό συζήτηση και προς το παρόν βρίσκομαι εδώ.»

Η εικόνα του όμορφου αγοριού με το καλογυμνασμένο σώμα, από την οποία τροφοδοτούνταν τα προηγούμενα χρόνια τα μέσα δεν ήταν αυτό που ήθελε πραγματικά να δίνει στον κόσμο ο Θεοχάρης και γι’ αυτό αποφάσισε πριν 2 χρόνια να φύγει στο Λονδίνο και να ανασυγκροτηθεί, να βάλει νέους στόχους, αλλά και να δει νέες προοπτικές για τη δουλειά του. Όπως έχει ξαναπει, είναι πιο ρομαντικός απ’ όσο φάνηκε το διάστημα που ασχολούνταν τα μέσα μαζί του.  Έτσι, όταν τον ρώτησα αν αγάπησε τα τραγούδια που ακούγονται στην παράσταση, δεν μου φάνηκε καθόλου παράξενο το γεμάτο γλύκα «πολύ» που άκουσα.

«Τόσα καλοκαίρια». Ένα τραγούδι, που ενώ δεν θεωρεί ότι είναι το πιο δυνατό της παράστασης, είναι εκείνο που υπάρχει στη δική του ψυχή και του φέρνει στο νου όμορφες αναμνήσεις κάθε φορά που το ακούει.

theoxaris5

Δεν έχει μάθει να υπακούει στη γνώμη των άλλων, να σκύβει το κεφάλι και να κάνει ό,τι του πούνε, παρόλα αυτά διασκεδάζει με αυτό, γελάει, λέει, «Εμένα μπορείς να με κάνεις ό,τι θέλεις σε ό,τι αφορά στα οικονομικά. Η ανάγκη διαχείρισης της θέσης μου σε κάποια πράγματα, αλλά και το γεγονός ότι μου αρέσει να δουλεύω ομαδικά ήταν οι παράγοντες που με ώθησαν να κάνω κάποιες συνεργασίες. Η ομαδική δουλειά, όμως, προϋποθέτει καθαρότητα κινήσεων και ειλικρινή επαφή. Το σύστημα με τον τρόπο που έχει διαμορφωθεί πια, ειδικά για τους ηθοποιούς δεν επιβάλλει την ύπαρξη του management. Και γενικότερα, υπήρχει πλήρης απομυθοποίηση των ανθρώπων που βρίσκονται στο καλλιτεχνικό προσκήνιο παγκοσμίως. Ακόμη και στην Αμερική, δεν μπορούν να δημιουργηθούν ξανά τα πρότυπα του ’60. Η Merilyn Monroe και ο Michael Jackson είναι αδύνατο να υπάρξουν με αυτό το πρότυπο.

Ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά από οικονομική ασφάλεια. Τώρα πια τα πράγματα στην τέχνη είναι πιο ανθρώπινα και ουσιαστικά.

Όλες οι κοινωνίες έχουν ανάγκη από ανθρώπους που βρίσκονται στην τηλεόραση, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στα cds για να εκφράζονται με συναισθήματα, με στίχους, με έργα. Υπάρχει η ανάγκη της αλληλεπίδρασης, θέλει ο κόσμος να μπαίνει στη θέση σου κι εσύ στη δική του, να ανταλλάσσεται η ενέργεια. Καθετί που κάνεις πρέπει πια να κολλάει με τα προβλήματα του κόσμου. Οι άνθρωποι που κάνουν τέχνη δεν βγαίνουν πια από λιμουζίνες, τελείως αποκομένοι από το τι συμβαίνει στον κόσμο.»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ίσως σε πολλούς να φαίνεται ότι ακόμη αναζητά την καλλιτεχνική του ταυτότητα. Ο ίδιος απομακρυσμένος από καθετί που ακούγεται ή πιστεύεται για εκείνον, δηλώνει πως ξέρει πολύ καλά τι είναι αυτό που θέλει.

Θέλει να εκφράζεται με όποιο τρόπο του επιτρέπει η δουλειά του!

Κάνει πιο στοχευμένες επιλογές, οι οποίες, όπως φαίνεται, έχουν διαφορετικό προσανατολισμό από το παρελθόν. Μέχρι στιγμής έχει κάνει τα πάντα, τραγούδι, θέατρο, τηλεόραση, modeling, όλα, όμως με σεβασμό. Φυσικά και δεν μετανιώνει για τις επιλογές του. Όταν,όμως νιώσει ότι χάνει τον έλεγχο από κάτι, απλά σταματά να το κάνει και αλλάζει κατεύθυνση. Έτσι είναι ο άνθρωπος, μαθαίνει, προχωρά και εξελίσσεται.

Δυστυχώς, δεν κατάφερα να πετύχω κάποιο από τα καινούργια του τραγούδια στα ραφιόφωνα της Θεσσαλονίκης. Διάβασα, όμως, τους στίχους τους «Τέρμα τα γκάζια» και «Πάμε»… Εγώ κόλλησα στο «Πάμε». Μια μπαλάντα, όπως, μου είπε που προτρέπει τον άλλο να ξεφύγει από τα τετριμένα και να ζήσει αυτό που αποζητά η καρδιά και η ψυχή του. Ουτοπικό για τις μέρες μας; Ο Θεοχάρης ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που εκφράσουν με ανιδιοτέλεια τα συναισθήματά τους. Με την πρώτη ματιά σε μπερδεύει, σου δημιουργεί άλλη εντύπωση και ο ίδιος το διασκεδάζει αυτό, απ’ ότι φαίνεται! Ωστόσο, αν τον παρατηρήσεις καλά, αν ακούς τη χροιά της φωνής του όταν μιλάει, τα μάτια του, πως λάμπουν και πως σκυθρωπιάζουν ενίοτε καταλαβαίνεις. Άνθρωπος που αφήνεται στο συναίσθημα, παρασύρεται από αυτό ειδικά όταν πρόκειται για κάτι χαρούμενο. Μόνο όταν τον πειράζει κάτι δεν το δείχνει. Είναι θέμα εγωισμού, λέει.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τελευταία εβδομάδα που βρίσκεται ο Θεοχάρης Ιωαννίδης στη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Αριστοτέλειον με τις «Μέρες Ραδιοφώνου». Έπειτα θα κατηφορίσει πάλι προς την Αθήνα  για να προχωρήσει με το promo των τραγουδιών, να κάνει γυρίσματα για τα video clips και να συζητήσει τηλεοπτικές προτάσεις για τον ερχόμενο χειμώνα. «Έχουν μειωθεί σημαντικά τα budget, αλλά έχουν ανοίξει λίγο τα πράγματα. Δουλεύουμε, λεφτά δεν παίρνουμε. Ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να μη πέσουμε σε κατάθλιψη. Υπομονή, όμως. Κάπου θα καταλήξει αυτό. Είναι απόφαση να είσαι αισιόδοξος.

zoe

 

 

 

  Ζωή Καρασουλτάνη
zoi.roadstory@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.