Τα 7 must-eat του καλοκαιρινού πρωινού!

Διανύουμε το μέσο του φετινού καλοκαιριού. Κάποιοι από εσάς έχετε ήδη εγκαταλείψει τις πόλεις κι έχετε ξεκινήσει τις διακοπές σας, άλλοι προγραμματίζετε τις φετινές σας αποδράσεις ενώ άλλοι (ίσως και οι περισσότεροι) επιλέγετε την παραμονή στις πόλεις και τα ευκαιριακά και με λιγότερο κόστος 3μερα σε κοντινές παραλίες!

Sea Rock Inn Food

Σε όποια κατηγορία κι αν ανήκετε εκείνο που δεν θα πρέπει να παραλείπετε από το καθημερινό σας πρόγραμμα είναι ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό που θα σας βοηθήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας δίνοντάς σας ισχυρή δόση ενέργειας, ικανή να σας κρατήσει σε όλες σας τις δραστηριότητες… βουτιές και μακροβούτια, σε θάλασσα ή πισίνα, θαλάσσια σπορ, ρακέτες παραλίας, απογευματινός περίπατος και νυχτερινή μπαρότσαρκα… Άλλωστε το λέει και το σοφό ρητό: «Το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν φτωχός». Πάμε λοιπόν να δούμε τις τροφές εκείνες που δεν θα πρέπει να απουσιάζουν από το πρωινό μας τραπέζι!

Φυσικός χυμός πορτοκάλι

 110730-viron-orange

Ο χυμός από πορτοκάλι είναι μια πολύ ισχυρή πηγή θρεπτικών συστατικών για τον οργανισμό μας, πόσο μάλλον αν ξεκινάμε με αυτόν την μέρα μας. Τα στοιχεία που συνθέτουν τον χυμό πορτοκαλιού, όπως φλαβονοειδή, βιταμίνη C, κάλιο και φυλλικό οξύ, δε μας χαρίζουν μόνο ενέργεια, αλλά παρέχουν στο σώμα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για να μειωθεί η μυϊκή κούραση και να αυξηθεί η αντοχή στην άσκηση.

Μέλι

ΜΕΛΙ

Το μέλι αποτελείται κατά 70-80% από σάκχαρα, κυρίως γλυκόζη και φρουκτόζη και έχει μεγάλη θρεπτική αξία, αφού απορροφάται άμεσα από τον ανθρώπινο οργανισμό (1 κουταλιά της σούπας μέλι αποδίδει στον οργανισμό 64Κcal). Έχει υψηλή ενεργειακή και θρεπτική άξια. Τα ανόργανα στοιχεία του μελιού συμμετέχουν σε διάφορα ενζυμικά συστήματα και παίζουν σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό.

Αυγά

iStock_eggs

Ασβέστιο, φώσφορο, νάτριο, κάλιο, βιταμίνη Α, Β12, φολικό οξύ και σημαντικές ποσότητες σιδήρου, όλα μέσα σε μια τόση δα τροφή, πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι ο μύθος που επικρατούσε παλαιότερα ότι το αυγό αυξάνει την χοληστερόλη έχει πια καταρριφθεί!

Κουάκερ

quakeropita

Το κουάκερ έχει τη μαγική ιδιότητα να μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης, είναι πλούσιο σε ίνες, χαμηλό σε λιπαρά ενώ περιέχει βιταμίνη Α, βιταμίνη Β, ασβέστιο και σίδηρο.

Μπανάνες

banana-670x445

Ο κίτρινος αυτός καρπός είναι ό,τι καλύτερο για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας. Εκτός των άλλων, μας γεμίζει ενέργεια -κάτι που ο οργανισμός μας χρειάζεται από τις πρώτες πρωινές ώρες- , περιορίζει το άγχος μας (εδώ το κάλιο κάνει δουλειά, εξισορροπώντας τα πεσμένα επίπεδά του όταν είμαστε κάτω από συνθήκες στρες) ενώ μας βοηθά να διατηρήσουμε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να αποφύγουμε  την πρωινή αδιαθεσία.

Γιαούρτι ή γάλα

giaourtinew_581067177

Δεν πρέπει να παραλείπουμε να πάρουμε ένα μέρος της απαραίτητης καθημερινής δόσης ασβεστίου (περίπου το 20-25%) αλλά και πρωτεϊνών, φωσφόρου και μαγνησίου από τις πρώτες πρωινές ώρες, πίνοντας ένα ποτήρι γάλα ή τρώγοντας ένα γιαούρτι. SOS:Προτιμάμε τις συσκευασίες γαλακτοκομικών που δεν αναγράφουν τη χρήση συντηρητικών!

Ξηροί καρποί

pegasus_LARGE_t_209761_105707854

Πρόκειται για μια εξαιρετική πηγή υδατανθράκων και καλών λιπαρών, αρκεί να τις καταναλώνουμε με μέτρο. Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικές ουσίες), αλλά και βιταμίνη Ε, οι ξηροί καρποί προστατεύουν τον οργανισμό από τη χοληστερίνη, τα καρδιακά νοσήματα, τον καρκίνο και το Πάρκινσον, ενώ προσφέρουν απλόχερα ενέργεια, που θα χρειαστούμε από νωρίς το πρωί. Προτιμήστε τα αμύγδαλα και τα καρύδια και συνδυάστε τα με το γιαούρτι ή τα φρούτα σας!

Κανέλα 

kanela-1000x400

Αναμφίβολα πρόκειται για μπαχαρικό-θαύμα που συνδυάζεται με τις περισσότερες από τις παραπάνω τροφές! Ρίξτε λίγη κανέλα στα δημητριακά, το γιαούρτι, τον πρωινό καφέ σας και όπου αλλού νομίζετε ότι ταιριάζει. Η κανέλα κρατάει υπό έλεγχο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, βοηθώντας το σώμα να μεταβολίζει τη γλυκόζη γρηγορότερα. Πάρτε λοιπόν την απαραίτητη «δόση» κανέλας δίνοντας παράλληλα γεύση στο πρωινό σας γεύμα!

Νίκος Πιτάνιος

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.