Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού

Από 9 Μαϊου στους κινηματογράφους

Ένας νεαρός άντρας ζει στην Αθήνα της κρίσης, ψάχνει για δουλειά και, κυρίως, για φαγητό. Με συντροφιά ένα καναρίνι προσπαθεί να βρει τρόπους να ξεγελάσει την πείνα του. Κάποια στιγμή μένει χωρίς σπίτι και πρέπει να βρει μια κρυψώνα για το καναρίνι. Όταν εκείνο παγιδεύεται μέσα στην κρυψώνα, το αγόρι πρέπει να βρει  βοήθεια.

Η ταινία έφυγε θριαμβεύτρια από τα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας, με τα βραβεία Α’ ανδρικού ρόλου, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Καλύτερης Ταινίας. Κέρδισε, επίσης, 2 βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Α’ ανδρικού ρόλου και βραβείο Fipresci), αλλά συμμετείχε και στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Τορόντο.

Η κάμερα ακολουθεί συνεχώς από κοντά τον ήρωα στην προσπάθειά του για επιβίωση. Ο στόχος του δημιουργού είναι ξεκάθαρος και καταφέρνει να σου περάσει το μήνυμα που θέλει. Οι συμβολισμοί γίνονται κατανοητοί και…αυτά. Πρόκειται για μια ήρεμη ταινία, χωρίς ιδιαίτερο δυναμισμό. Η ιστορία είναι επίπεδη, χωρίς εντάσεις και έντονες κορυφώσεις, μιας και αυτό είναι το στυλ, είναι μια εσωστρεφής ταινία.

Η ταινία κινείται σε καλά επίπεδα, όσον αφορά το τεχνικό μέρος και η σκηνοθεσία είναι αρκετά καλή. Σεναριακά θα μπορούσε να είναι καλύτερη, με περισσότερο δυναμισμό και λιγότερους συμβολισμούς. Υπάρχουν σκηνές που οι πράξεις του ήρωα δεν εξηγούνται. Αλλά υπάρχουν και σκηνές με εμφανή την προσπάθεια να προκαλέσει. Όλα αυτά οδηγούν στην υπερβολή και, μαζί με την μέτρια ερμηνεία του πρωταγωνιστή, έχουν ως αποτέλεσμα να μην σου δημιουργούν κανένα συναίσθημα απέναντι στον ήρωα, αλλά και όλη η ιστορία να σε αφήνει αδιάφορο και να μην σε αγγίζει.

Ένα από τα προβλήματα πολλών σύγχρονων ελληνικών ταινιών, και κυρίως αυτής με την οποία ασχολούμαστε τώρα, είναι ότι θέλουν να είναι «κουλτούρα» και τελικά πετυχαίνουν το αντίθετο. Μπορεί μια ταινία να μιλήσει με πιο απλό τρόπο.

Η καλύτερη σκηνή της ταινίας είναι εκείνη μέσα στην εκκλησία, αλλά, δυστυχώς η ταινία χάνεται στην προσπάθεια να είναι ιδιαίτερη και διαφορετική και πνίγεται μέσα στην υπερβολή της.

Δεν προτείνεται.

Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σενάριο: Έκτορας Λυγίζος
Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Παπαδόπουλος, Λίλα Μπακλέση, Κλεοπάτρα Περάκη, Γιάννης Κομματάς.
Διάρκεια: 80΄
Διανομή: Premium Films

Χριστίνα Φακίνου

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.