[A real EatingStory] Πάσχα VS Χριστούγεννα – Η μάχη της θερμίδας

Ένα all time classic δίλημμα αποκτά άλλη διάσταση μέσα από το roadstory. Δε θα θίξω ούτε το θέμα του καιρού, ούτε το θέμα του στολισμού, ούτε καν το θέμα της πόλης και του χωριού, αλλά το φλέγον ζήτημα της «μάσας».

pasxalino trapezi

Γιατί εν τέλει, τι απομένει από τις γιορτές αγαπητοί μου; Σουργελέ φωτό παρέα με το αρνί, περίοπτο check-in στο timeline σου στο μπαράκι της γενέτειρας και μια υπέρογκη κοιλίτσα που πολύ εσφαλμένα πιστεύεις πως θα γίνει μπόι.

Συγκριτικά λοιπόν, πότε η κοιλίτσα αυτή προσεγγίζει περισσότερο κοιλιά λεχώνας; Πότε φαίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη να αρχίσεις δίαιτα από Δευτέρα; Πότε μετανιώνεις την ώρα και τη στιγμή που κατάπιες τον άμπακο αναφωνώντας «Έλα μωρέ, γιορτές είναι…!»; Πότε οι μύες της κάτω γνάθου γυμνάζονται τόσο, που σχεδόν αποκτούν γράμμωση;

Φαγοπότι Χριστουγέννων εναντίον φαγοπότι Πάσχα! Ας μιλήσουν τα ντοκουμέντα…

Για να είμαστε ακριβείς η περίοδος του Πάσχα περιλαμβάνει και την λιτοδίαιτη περίοδο της νηστείας. Για να είμαστε ακόμα πιο ακριβείς την περίοδο της νηστείας την τηρεί ευλαβικά μόνο η γιαγιά σου. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως ο μέσος Έλληνας απέχει από γαλακτοκομικά, κρέας και όλα αυτά τα απαγορευμένα, χοντρικά τέσσερις μέρες, αυτές της Μεγάλης Εβδομάδας. Από εκεί και πέρα φυσικά ξεκινά η μεγάλη κατρακύλα. Ένα αέναο πανηγύρι χοληστερίνης και λίπους!

“Easter’s Menu”

Θαλασσινά: Καλαμαράκια, μύδια, χταποδάκια και τα συναφή έχουν τη τιμητική τους την περίοδο της νηστείας. Αυτές δηλαδή τις πρώτες μέρες της μεγάλης βδομάδας για σένα. Τα περισσότερα προσθέτουν κοντά στις 350 θερμίδες εκτός από το χταπόδι που αποδεικνύεται βαρβάτο και ξεπερνά το τετρακοσάρι.

Όσπρια: Φασόλια, φακές και αρακάδες. Έκαστο μπορεί να σε κάνει πλουσιότερο κατά 400 με 450 θερμίδες.

Βραστό αυγό: Αυτό το κλασικό κοκκινωπό αυγουλάκι αναδεικνύεται αθώο με μόλις 80 θερμίδες. Ομολόγησε όμως…πότε δε σταματάς στο ένα!

Μαγειρίτσα: 500 θερμίδες για πλάκα…

Τσουρέκι: Αγαπημένο γλύκισμα ιδιαιτέρως αν προέρχεται και από τα χεράκια της μαμάς. Προσεγγιστικά θα πάρεις 180 θερμίδες για κάθε φέτα.

Αρνί: Το must σουβλιστό της περιόδου το ξέρεις πως είναι σχεδόν μπουκιά και συχώριο (350 με  400 θερμίδες).

Αυτά φυσικά ισχύουν, αν περιοριστείς στην ποσότητα της μερίδας. Ξέρω, γελάς….

“Christmas Menu”

Γαλοπούλα γεμιστή: Έδεσμα φερμένο από τα ξένα που μάλλον δεν μοσχοβολά σε κάθε σπίτι Χριστουγεννιάτικα. Το συγκαταλέγω όμως στο μενού για να χουμε να λέμε. Οι θερμίδες 450 ανά μερίδα.

Μελομακάρονο:  αγαπημένο πολλών! Κλάσεις ανώτερο από τον αχνιστό κουραμπιέ αλλά και πιο θερμιδοφόρο. Όχι μόνο δε σταματάς στο ένα, αλλά κοντεύεις να εξαφανίσεις  ότι μελομακάρονο κινείται ή στέκεται στο γιορτινό τραπέζι. Κι ας μην του φαίνεται, 140 θερμίδες τις κουβαλούν. Το κουραμπιεδάκι από την άλλη 110.

Βασιλόπιτα: Μπορεί να αξίζει να τη φας, γιατί αλλιώς φλουρί δε βρίσκεις…αλλά και 380 θερμίδες το κομμάτι είναι ουκ ολίγες. Δε νομίζεις;

Κατά τα άλλα η διατροφή των περισσοτέρων είναι λίγο πολύ η συνηθισμένη.

Πιστεύω λοιπόν πως δεν χρειάζονται παραπάνω αποδείξεις, ότι το βουτηγμένο στη χοληστερίνη Πασχαλινό τραπέζι αναδεικνύεται το πλέον προσοδοφόρο σε κιλά. Θυμήσου πως υποτίθεται ότι το αρνί, το κατσικάκι και οι υπόλοιπες κραιπάλες είναι ουσιαστικά η «επιβράβευση» για τη περίοδο της νηστείας, που εσύ ΔΕΝ έκανες. Να σου θυμίσω επίσης πως το Πάσχα είναι πιο κοντά από ποτέ στην περίοδο που θα σουλατσάρεις στις πλαζ. Παρόλα αυτά μην άγχεσαι. Κιλά είναι αυτά πότε μπαίνουν, πότε χάνονται… Ωραίο το σουβλιστό του Πάσχα! Μπορείς όμως να μη συνεχίσεις τον εορτασμό με υπερβάλλων ζήλο και τις υπόλοιπες ημέρες.

Καλό υπόλοιπο γιορτών με μέτρο!

Κατερίνα Βασιλείου

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.