Best Global Brands 2013: Η βασίλισσα Coca- Cola έπεσε από το θρόνο της

Η Ιnterbrand κάθε χρόνο παρουσιάζει τα Best Global Brands, δηλαδή τα πιο εμπορικά διεθνή σήματα στον κόσμο. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια κρατούσε τα ηνία η γνωστή σε όλους μας CocaCola,  η οποία φέτος τελικά εκθρονίστηκε μετά από 13 χρόνια από την Αpple της οποίας το εμπορικό σήμα αποτιμάται στα 98,31 δις δολάρια.

brandztop100

H τεχνολογική πρόοδος που χαρακτηρίζει την εποχή επηρέασε σημαντικά την αξία των λογοτύπων με αποτέλεσμα τα καταναλωτικά προϊόντα, που κατείχαν μέχρι τώρα τις πρώτες θέσεις της κατάταξης να αντικατασταθούν από brand names του τεχνολογικού τομέα. Έτσι τη δεύτερη θέση κατέκτησε η Google για το 2013 με το λογότυπό της να αποτιμάται στα 93,3 δις δολάρια. Η CocaCola πλέον βρίσκεται στην τρίτη θέση διατηρώντας την αξία του λογοτύπου της περίπου σταθερή στα 79 δις δολάρια.

Η Interbrand έχει δημιουργήσει από το 2.000 ένα μοναδικό δείκτη αξιών με τα 100 πιο ισχυρά σήματα του πλανήτη. Η βάση δεδομένων της Interbrand αξιολογεί συνδυαστικά τις οικονομικές επιδόσεις των εταιριών με τον αντίκτυπο που έχουν τα λογότυπά τους στο καταναλωτικό κοινό.

Την μεγαλύτερη άνοδο σημείωσε  ο ιστότοπος κοινωνικών δικτυώσεων Facebook, ο οποίος ανέβηκε στην 52η θέση, με αύξηση 43% της αξίας του στα 7,73 δις δολάρια, χαρακτηρίζοντάς την ως top riser . Αναμένεται φυσικά να υπάρξει μια συνεχής άνοδος τα επόμενα χρόνια.

Φυσικά υπήρχαν και εταιρίες που είχαν αρνητικά αποτελέσματα στον πίνακα της κατάταξης αφού σημείωσαν πτωτική πορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η φιλανδική Νokia η οποία από την 13η θέση έφτασε στην 57η,πρόκειται για μείωση περίπου 65%!!! Ενώ η καναδική BlackBerry χάθηκε εντελώς από τον κατάλογο των πρώτων 100, ενώ βρισκόταν ακόμη στην 54η θέση το 2011.

Φαίη Κεφαλά

Δείτε παρακάτω ολόκληρη τη λίστα με τα πιο εμπορικά σήματα:

BMW-Markenwert-Studie-Interbrand-Best-Global-Brands-2013-655x929

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.