Fiat – O ιταλικός κολοσσός αλλάζει έδρα και όχι μόνο

Η Fiat, η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, μετονομάστηκε σε Fiat Chrysler Automobiles και ανακοίνωσε ότι μετακινεί την έδρα της εκτός Ιταλίας. Η Fiat, η οποία πρόσφατα συγχωνεύτηκε με την Crysler, μετακινεί τα κεντρικά γραφεία της διοίκησής της στην Ολλανδία και μεταφέρει τη φορολογική της έδρα στη Βρετανία!! Η εταιρία παράλληλα θα εισαγάγει τις μετοχές της στη Γουόλ Στριτ, ενώ θα παραμείνει εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.

fiat
Άλλωστε το ίδιο ακριβώς, έδρα στην Ολλανδία και φορολόγηση στη Μ. Βρετανία, ισχύει από το 2013 και για τη CNH Industrial NV, το παρακλάδι της Fiat που ασχολείται με φορτηγά, τρακτέρ και αγροτικό και βιομηχανικό εξοπλισμό. Παρά την τυπική αποχώρηση της Fiat από την Ιταλία πάντως, οι άνθρωποι της φίρμας διαβεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξουν περικοπές θέσεων εργασίας εκεί ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Η διοίκηση της Fiat Chrysler διατείνεται ότι οι κινήσεις αυτές δεν έχουν στόχο την αποφυγή καταβολής φόρων, παρά το ότι η Βρετανία διαθέτει ένα πολύ πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις από ότι η Ιταλία. Σε ανακοίνωσή του ο όμιλος ανέφερε ότι δεν αναμένει σημαντική μεταβολή των φόρων που καταβάλει, ενώ ανέφερε εξάλλου πως κατέγραψε υψηλότερα προ φόρων κέρδη από το αναμενόμενο το 2013, αλλά αναμένει χαμηλότερα κέρδη το 2014. Η ιταλική εταιρία έλεγχε την αμερικανική από το 2009, αλλά εξαγόρασε το υπόλοιπο 41,5% των μετοχών της αυτό τον μήνα. Στη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Fiat στην ιστορική της έδρα, στο Τορίνο, ανακοινώθηκε ότι τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,95 δισ. ευρώ το 2013, από 0,9 το προηγούμενο οικονομικό έτος. Οι πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν 3% στα 4,35 εκ. οχήματα, αν και η εταιρεία συνέχισε να χάνει χρήματα στην Ευρώπη. Το καθαρό της χρέος αυξήθηκε ελαφρά από 6,55 σε 6,65 δισ. ευρώ. Το ΔΣ της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο να δώσει μερίσματα στους μετόχους, για να διατηρήσει το επίπεδο ρευστότητάς της. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, τόνισε ότι πρόκειται για μια ιστορική ημέρα. Ενώ λίγες μόλις εβδομάδες πριν,  είχε ανακοινώσει τη σταδιακή αποδυνάμωση και το κλείσιμο της Lancia, μιας ιστορικής μάρκας του «γκρούπο Fiat», μια απόφαση που ξεσήκωσε ουκ ολίγες διαμαρτυρίες από τους φίλους της μάρκας και όχι μόνον.

Ο πρόεδρος του ΔΣ Τζον Ελκάν -εγγονός του Τζάνι Ανιέλι-, πρόσθεσε ότι ξεκινά μια νέα εποχή για την ιστορική αυτή βιομηχανία  με ικανοποιητικά επίπεδα ανταγωνιστικότητας. Παρατηρητές επισημαίνουν ότι μένει να φανεί αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν και με ποιο ρόλο οι μονάδες παραγωγής στην Ιταλία, ιδίως η ιστορική βιομηχανία του Μιραφιόρι. Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα κάλεσε τους Ιταλούς να υποστηρίξουν τη Fiat και στη νέα της ενσάρκωση. «Η εταιρεία θα γίνει ένας “παγκόσμιος παίκτης ,όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, το ζήτημα της φορολογικής της έδρας είναι ένα εντελώς δευτερεύον ζήτημα», είπε ο Λέτα στις Βρυξέλλες, παρά το ενδεχόμενο το ιταλικό κράτος να απολέσει έσοδα.

«Αυτό πού πραγματικά μετράει είναι οι θέσεις εργασίας, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν, η ανταγωνιστικότητα. Είναι ένας δρόμος ώστε μια μεγάλη ιταλική βιομηχανία να γίνει παγκόσμια. Νομίζω ότι όλοι οι Ιταλοί θα έπρεπε να την υποστηρίξουν», πρόσθεσε ο Ιταλός πρωθυπουργός.

Να σημειωθεί ότι στον όμιλο FIAT Chrysler ανήκουν μάρκες επίσης οι Jeep, Dodge, Alfa Romeo, Maserati αλλά και η  Ferrari.

Aναμένουμε λοιπόν περισσότερα νέα για τον ιταλικό κολοσσό και τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες!!


Φαίη Κεφαλά

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.