A Real RoadStory – Αν(ν)αμένο κερί μπροστά στα έργα του Θεόδωρου Κοκκινίδη

Το άρθρο αυτό είναι ένα μέρος από μία σειρά άρθρων εν είδει ημερολογίου με σκοπό να πληροφορήσει τους αναγνώστες για κρυφές γωνιές της Θεσσαλονίκης (δράσεις- αποδράσεις-διαδράσεις) ή για τα γεγονότα που βιώνουμε καθημερινά και πολλές φορές περνούν απαρατήρητα.

ΚΩΔ: 023

Untitled-1

Η καρδιά χτυπούσε γρήγορα, τα μάτια και οι αισθήσεις ήταν σε ετοιμότητα. Πρώτη φορά βρισκόμουν ανάμεσα σε τόσο λαμπρές προσωπικότητες.  Με καλωσόρισαν όλες μαζί με το δημιουργό τους, Θεόδωρο Κοκκινίδη, στο νέο χώρο του Μεγάρου Μουσικής για να θαυμάσω από κοντά την τέχνη της δημιουργίας κέρινων ομοιωμάτων.

Για το Θεόδωρο Κοκκινίδη η δημιουργία ενός κέρινου ομοιώματος είναι μια ιεροτελεστία, όπως μου είπε. Κάθε φορά που καταπιάνεται με ένα πρόσωπο το μελετά εξονυχιστικά: «Προσπαθώ να συλλέξω πληροφορίες κυρίως από το διαδίκτυο περισσότερο για πρόσωπα που δεν είναι στην Ελλάδα ή δε βρίσκονται πια εν ζωή. Βρίσκω πληροφορίες όχι μόνο για τις διαστάσεις τους, αλλά και για τη ζωή τους, την προσωπικότητά τους, την καριέρα τους. Όταν δουλεύω ένα έργο μαθαίνω τα πάντα για αυτό το άτομο. Αν πρόκειται για κάποιον τραγουδιστή τα ηχεία μου έχουν μονίμως τα τραγούδια του να παίζουν, αν δουλεύω κάποιον ηθοποιό προσπαθώ να δω όσες περισσότερες ταινίες του μπορώ με αυτόν τον τρόπο τους νιώθω κοντά μου. Μπαίνω λίγο μέσα στην προσωπικότητά τους». Για το διάστημα που δουλεύει την κάθε προσωπικότητα η ζωή τους γίνεται ζωή  του.

patoulidou

«Υπήρξα ευτυχής, καθώς η κυρία Πατουλίδου, ο κύριος Ζαγοράκης κι ο κύριος Πλέσσας πόζαραν για μένα, συνεργαστήκαμε στενά, για να φτιάξω το ομοίωμά τους. Μάλιστα πρέπει να σας αναφέρω ότι τα ρούχα της κυρίας Πατουλίδου είναι δικά της, όπως επίσης και το αρκουδάκι που κρατά, το οποίο κι αυτό έχει τη δική του συμβολική αξία».

Το πρώτο κέρινο ομοίωμα που δημιούργησε ήταν του Michael Jackson σε ηλικία μόλις 16 ετών με αφορμή μερικές φωτογραφίες που έπεσαν στα χέρια του από το κέρινο ομοίωμα του καλλιτέχνη που φιλοξενείται στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Λονδίνου, το Madam Tussuad . Χωρίς εξειδικευμένες  σπουδές πάνω στην τέχνη της γλυπτικής, αυτοδίδακτος ξεκίνησε αυτό το ταξίδι αγκαλιά με πολλές μορφές τέχνης από πολύ νεαρή ηλικία: «Από μικρός ασχολήθηκα με τη ζωγραφική και το σχέδιο κι είχα αγαπημένο θέμα τον άνθρωπο. Τότε δούλευα πορτρέτα. Σπούδασα μουσική και ζωγραφική και η γλυπτική ήρθε από μόνη της. Προέκυψε αυτόματα θα λέγαμε».

alikiΜε τη  δήλωση ότι έχει σπουδάσει και μουσική μου λύθηκε αυτόματα και η απορία σχετικά με τη μουσική που αγκαλιάζει το χώρο που φιλοξενούνται τα κέρινα ομοιώματα. Μια μουσική φιλόξενη που σε κάνει να θέλεις να μείνεις κι άλλο. Να «μιλήσεις» με τις προσωπικότητες με τη δύναμη του μυαλού. Να τους θαυμάσεις κι άλλο. Κάθε πρόσωπο σε μαγνητίζει με έναν μαγικό τρόπο τόσο που κάποιες στιγμές νομίζεις θα σε κοιτάξει και θα μεταφερθείς αυτόματα σε μια ταινία, σε μία συναυλία, σε κάποιο θέατρο ή σε μια δεξίωση.

Για το τυπικό του θέματος αξίζει να αναφέρουμε ότι μία φιγούρα για να τελειοποιηθεί χρειάζεται 4 με 6 μήνες ολοκληρωτικής δουλειάς. Ο δημιουργός δουλεύει με το γύψο, τον πηλό, το σίδερο, τον πολυεστέρα και φυσικά το κερί για τα ορατά σημεία του ομοιώματος, αλλά ακόμα και με υφάσματα θέλοντας να αντιγράψει στο ακέραιο ακόμα και τα ρούχα που ήταν αντιπροσωπευτικά για το άτομο που εικονίζεται στο ομοίωμα.

kerina kokkinidis

Δεν κρατήθηκα και ρώτησα αν ξεχωρίζει κάποιο από τα έργα του. Αμέσως ένιωσα σαν να ρωτούσα άστοχα έναν πατέρα αν ξεχωρίζει κάποιο από τα παιδιά του. Ο κ. Κοκκινίδης όμως απάντησε με βαθιά εκτίμηση προς τα έργα του: «Σε κάθε έργο βλέπω στοιχεία που αγαπώ έτσι κι αλλιώς. Ηχούν στο μυαλό μου σχόλια για το κάθε ένα με το που το κοιτάζω. Σίγουρα κάθε τελευταίο έργο μου δίνει έναν άλλον ενθουσιασμό, όμως όσο περνά ο καιρός εκτιμώ ακόμα περισσότερο το πρώτο.

Κι αν αναρωτιέστε κι εσείς με ποια προσωπικότητα σκέφτεται να καταπιαστεί προσεχώς, ο κ. Κοκκινίδης δήλωσε ότι έχει πολλούς υπ’ όψιν, όπως για παράδειγμα αυτή του Αριστοτέλη Ωνάση. Φυσικά, αν κάποιος επιθυμεί να βοηθήσει τον καλλιτέχνη σε αυτή του την επιλογή, μπορεί να ψηφίσει την προσωπικότητα που θέλει να δει κέρινο ομοίωμα μέσα από τη σελίδα www.kerinaomoiomata.gr . Άλλωστε, όπως με πληροφόρησε, το κέρινο ομοίωμα της Αντζελίνα Τζολί προέκυψε μέσα από αυτή τη ψηφοφορία.

DSC_3438

Και τα 19 κέρινα ομοιώματα, έργα του κ. Θεόδωρου Κοκκινίδη βρίσκονται μόνιμα στην ιδιαίτερη πατρίδα του στα Κήπια, στην Ελευθερούπολη της Καβάλας. Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου όμως μπορείτε αν τα θαυμάσετε στο νέο χώρο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης από τις 9 το πρωί μέχρι και τις 9 το βράδυ, όπου και θα φιλοξενούνται. Σε αυτό το χώρο υπάρχει κι ένα μικρό υποτυπώδες εργαστήρι, μέσω του οποίου ο καλλιτέχνης μυεί με κάποιο τρόπο τα μικρά παιδιά που επισκέπτονται το χώρο με την τέχνη που εκείνος έχει αγαπήσει. «Τους δείχνω πώς δουλεύονται τα έργα. Πώς δουλεύει το δημιουργικό κομμάτι των ομοιωμάτων. Τα ίδια τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την τέχνη και με ένα δημιούργημα φτιαγμένο από τα χέρια».

Κλείνοντας αυτό το άρθρο επιθυμία κι ευχή είναι να συνεχίσει ο κ. Κοκκινίδης να εμπνέεται από θαυμαστές προσωπικότητες, να δημιουργεί και κάποια στιγμή στο μέλλον με εκείνον πρωτοπόρο να γίνει η τέχνη αυτή της κατασκευής κέρινων ομοιωμάτων γνωστή σε όλη την Ελλάδα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Έκθεση κέρινων ομοιωμάτων
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Τιμή εισιτηρίου: 5 ευρώ για ενήλικες, 4 ευρώ για μαθητές γυμνασίου και λυκείου και 3 ευρώ για μαθητές δημοτικού.

 

anna st

 

 

 

  Άννα Σταματοπούλου
  anna_stamatopoulou@yahoo.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.